Doua treimi din soselele Romaniei sunt in paragina. Culmea, drumurile se strica dupa 2-3 ani

de: www.informatiata.ro
Translate in English
12.05.2015

Desi drumurile Romaniei se strica extrem de repede, in doar 2-3 ani, CNADNR ramane blocata in paradigma impunerii de solutii ieftine si mai proaste calitativ pentru asfalt, mereu pe criteriul pretului cel mai mic.

10.000 de kilometri de drumuri nationale si autostrazi necesita reparatii in acest an, suma alocata de CNADNR fiind de 64 de milioane de lei. Majoritatea acestor drumuri sunt iesite din perioada de garantie oferita de constructor si ceruta chiar de CNADNR sau, pur si simplu, au durata de viata expirata. Desi drumurile Romaniei se strica extrem de repede, in doar 2-3 ani, CNADNR ramane blocata in paradigma impunerii de solutii ieftine si mai proaste calitativ pentru asfalt, mereu pe criteriul pretului cel mai mic.Din reteaua nationala de drumuri si autostrazi de 16.360,38 de kilometri, drumurile ce necesita reparatii in acest an insumeaza 10.422 de kilometri, potrivit informatiilor oferite de Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale pentru econimica.net. Acestea insumeaza o suprafata desfasurata de reparatii de 838.330 de metri patrati pentru care s-au alocat 64.305.276 de lei, cu TVA, corespunzator unui cost pe metrul patrat de aproape 80 de lei."Reparatiile se vor realiza in regie proprie si cu terti. Mentionam ca pentru lucrarile privind inretinerea de vara, se vor desfasura proceduri de achizitii publice(licitatii publice deschise), care vor stabili agentii economici desemnati", arata reprezentantii CNADNR.De asemenea, Compania de Autostrazi a prezentat si situatia drumurilor din administrarea sa care au durata de viata expirata.
Astfel, din cei 16.360 de kilometri de drumuri, doar 5.938 de kilometri mai sunt in garantie, adica se repara de catre constructorul lor, conform contractului incheiat cu CNADNR. Pentru restul, Compania trebuie sa plateasca reparatiile.
Practic, cea mai mare parte din reteaua nationala de drumuri este intr-o stare proasta sau are durata de viata expirata, ceea ce inseamna cheltuieli masive pentru reparatii si intretinere. Pana acum, confruntate mereu cu problema lipsei de fonduri, autoritatile din domeniu, CNADNR si Ministerul Transporturilor au ales solutii in general ieftine, de moment, care fac ca reparatia drumurilor sa coste mai putin, titreaza aceeasi sursa.


Stiri asemanatoare:

foto Radautiul Civic Grupul Radautiul Civic a lansat aplicatia mobila e-RadautiGrupul Radautiul Civic a lansat aplicatia mobila e-Radauti
Grupul "Radautiul Civic" a lansat aplicatia mobila "e-Radauti". Aplicatia isi propune sa aduca tehnologia mai aproape de...

Cele mai citite stiri 5 zile:
Fii Informat !
sageata
informatiaTa.roon Google+