Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan îl interpelează pe președintele ANRE cu privire la întârzierile în emiterea facturilor la energie și la riscurile de facturare a clienților la tarife majorate

 Acesta spune că dacă furnizorii vor trimite facturile după trei luni vor fi români care nu vor putea să le plătească și cere luarea de măsuri astfel încât consumatorii să primească lunar facturile.

Redăm interpelarea deputatului PNL de Suceava Ioan Bălan, cu precizarea că acesta solicită un răspuns în scris:

„ Stimate domnule președinte,

Cei mai mulți dintre furnizorii de energie electrică și gaze naturale înregistrează întârzieri și de peste trei luni la emiterea facturilor fiscale pentru consumul înregistrat de clienții casnici.

Motivul întârzierilor este pus de furnizori pe seama multiplelor modificări legislative operate de către Guvern și Parlament cu privire la plafonarea prețurilor, aspect ca poate justifica întârzieri de câteva săptămâni, nu de câteva luni.

Cu toate acestea, intrarea în sezonul rece crește riscul ca atunci când se va realiza regularizarea consumului, cetățenii să primească facturi foarte mari pe care să nu le poată plăti.

Mai mult decât atât, mulți dintre consumatorii casnici au beneficiat de tarife mai mici chiar și decât cele plafonate, în baza unor contracte mai vechi, care au expirat anul acesta, iar lipsa unei facturări efectuate la timp poate genera situații în care consumatorului i se impută un consum regularizat la un nou tarif, mult mai mare decât cel pe care l-a avut în momentul consumului.

În scopul evitării apariției unor situații în care consumatorii să nu poată plăti facturile sau să plătească la tarife mai mari decât în momentul consumului, vă solicit, domnule președinte, următoarele informații: 

  • Ce măsuri ați dispus astfel încât furnizorii de energie electrică și gaze naturale să factureze consumul gospodăriilor în fiecare lună, iar sumele rezultate din regularizările ulterioare să fie minime?
  • Care este motivul pentru care, chiar și pentru consumatorii casnici care dețin contoare electronice/digitale de măsurare a consumului de energie electrică, al căror consum poate fi telecitit de la distanță, emiterea facturilor și înregistrarea consumului se face cu întârziere?
  • Ce măsuri aveți în vedere astfel încât operațiunile de regularizare a consumului de energie electrică/gaze naturale să se facă la tarifele din momentul consumului și nu la tarife ulterioare, mai mari?”

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.