O suceveancă a fost înșelată cu un credit la o bancă, după ce a accesat un link de pe o rețea de socializare.
Luni, la orele 08:30, Poliţia Municipiului Suceava a fost sesizată direct de către
o femeie cu privire la faptul că a fost victima infracțiunii de înșelăciune iar polițiștii au deschis un dosar de cercetare.
A reieșit că, la începutul lunii septembrie 2025, numita Dolian Lăcrămioara a accesat o reclamă prin intermediul aplicației de socializare „Facebook”, care promitea acordarea unui credit de până la 6000 lei online.
Persoana a fost redirecționată în aplicația „WhatsApp”, unde a început o conversație cu un cont de afaceri denumit „AceCredit”, oferind datele personale înscrise pe cartea de identitate și datele înscrise pe cardul deschis pe numele său la o bancă din Suceava, toate în vederea realizării unui credit de 4000 lei.
În cele din urmă, persoana vătămată s-a aflat în imposibilitatea de a mai lua legătura cu
persoanele ce administrau contul de WhatsApp. Mai apoi, la data de 10.10.2025, ea a fost informată printr-un SMS primit de la banca „AVINTO” prin care i s-a comunicat că are de achitat suma de 290 lei, rată a creditului acordat, scadentă la data de 15.10.2025.
În continuare, suceveanca a luat legătura telefonic cu numărul pus la dispoziție în
cadrul mesajului, explicând situația ivită celor ce s-au recomandat ca angajați ai Băncii „AVINTO”, comunicând totodată faptul că nu a intrat în posesia sumei de bani acordate în cadrul creditului deschis pe numele său.
Angajații au îndrumat-o să se adreseze organelor de poliție printr-o sesizare.
În cauză s-a întocmit dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de înșelăciune, cauza urmând a fi soluţionată procedural de lucrătorii din cadrul B.I.C.