Un filtru de ulei este un dispozitiv mecanic care elimină contaminanții, murdăria și benzina nearsă din uleiul care circulă. Filtrul de ulei este conceput pentru a menține contaminanții în afara uleiului de motor fără a interfera cu procesul de lubrifiere.

Filtrele de ulei sunt utilizate în diferite tipuri de angrenaje hidraulice.Gadgetul este utilizat atât în motoarele cu combustie internă pe șosea, cât și în cele off-road.

Filtrele de ulei sunt extrem de importante în motoarele cu combustie moderne, deoarece asigură o lubrifiere de primă clasă pentru o funcționare fără probleme.

Cum funcționează filtrele de ulei:

Suprafața exterioară a filtrului de ulei este o cutie metalică cu o garnitură de fixare care îi permite să fie ținută ferm pe suprafața de contact a motorului. Placa de bază a recipientului susține garnitura și este perforată cu găuri în jurul spațiului chiar în interiorul garniturii.

O deschidere centrală este înșirată pentru a se potrivi cu adunarea filtrului de ulei de pe pătratul motorului.În interiorul cutiei se află materialul filtrant, cel mai adesea produs cu ajutorul fibrelor fabricate.Pompa de ulei a motorului deplasează uleiul direct către filtrul de ulei, unde acesta intră prin deschiderile din perimetrul plăcii de bază.

Uleiul murdar este trecut (împins sub tensiune) prin mediile de filtrare și înapoi prin deschiderea centrală, unde reintră în motor.

Imaginea filtrului de ulei de pe site-ul euautopiese.ro

 

Când trebuie să schimbați filtrul de ulei:

Înlocuirea filtrului de ulei al motorului este una dintre cele mai importante și necesare sarcini de întreținere auto.

Când vă dați seama că trebuie să vă înlocuiți filtrul de ulei, faceți următorul semn:

Performanță slabă a motorului: 

Motorul nu va prinde viteza atât de repede pe cât ar trebui în condiții normale.

Sputtering: Scuipatul la o mașină este cauzat de un filtru de ulei obstrucționat.

Sunete metalice: Un filtru de ulei defectuos poate lipsi motorul de ulei, ceea ce face ca metalele să se macine unele pe altele.

Evacuare murdară a gazelor de eșapament: Un filtru de ulei blocat face ca gazele de eșapament negre sau murdare să iasă din vehiculul dumneavoastră.

Atunci când unul dintre filtrele dvs. se blochează, acesta poate cauza probleme și poate degrada performanța. Este posibil să vă confruntați cu o reducere a puterii, fum neplăcut, o lumină de ulei sau chiar o defecțiune a motorului.În această postare, vom analiza diferitele filtre din mașina dumneavoastră și de ce ar trebui să vă gândiți să vă actualizați filtrele auto în mod regulat.

Consumabilele de care aveți nevoie la schimbarea unui filtru:

  • Set de chei pentru filtre de ulei
  • Recipient de colectare/reutilizare a uleiului
  • Pâlnie
  • Filtru de ulei nou
  • Capacitatea și tipul de ulei nou determinate în manualul de service al proprietarului
  • Haine curate 
  • Rampe
  • Mandrine
  • Ochelari de bunăstare 
  • Mănuși de lucru 
  • Curățător de mâini

Instrucțiuni pas cu pas pentru a schimba filtrul:

Porniți motorul.

Conduceți vehiculul pe două pante.

Găsiți racordul filtrului de ulei și așezați dedesubt o tavă asemănătoare unui recipient de ulei

Deșurubați cu mâna racordul.

Scurgeți uleiul vechi. 

Înlocuiți bușonul de ulei. 

Eliminați filtrele de ulei existente. 

Lubrifiați noul filtru.

Turnați uleiul nou. 

Porniți motorul și căutați scurgeri

Verificați nivelul uleiului.

Aruncați uleiul vechi și filtrele de ulei în mod corespunzător.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.