Young business woman at workplace

Oamenii tind sa faca greseli mai mici sau mai mari. O greseala mica poate fi depasirea scadentei unei facturi. Se prea poate ca un client sa aiba o perioada stresanta si sa uite sa plateasca factura. De cele mai multe ori firma care emite factura contacteaza clientul pentru a-i reaminti ca trebuie sa faca plata. Aceasta situatie se poate remedia usor: clientul achita rapid.

O greseala medie este sa nu se calculeze corect bugetul. Adica veniturile lunare sa fie constant depasite de cheltuieli. In acest caz clientul cu facturi neplatite trebuie sa sune furnizorul (firma care a emis factura) si sa renegocieze contractul sau sa intrebe ce solutii de plata in rate i se ofera.

Cea ma mare greseala este sa se ignore facturile restante. Doar clientul poate uita de ele, firma care le emite cu siguranta se gandeste cum sa acopere costurile. Si in general se asigura prin contract ca isi acopera astfel de pagube.

Ce pateste clientul cu datorii la furnizorul de servicii

Prima consecinta este ca va primi mai multe mesaje de instiintare de la furnizor. Acestea pot fi sub forma de e-mail-uri, SMS-uri, apeluri, scrisori, etc. Mesajul va fi in mare parte acelasi: „plateste factura!”

A doua consecinta pe care o poate resimti clientul cu datorii este sa nu mai beneficieze de acele servicii. Furnizorul este indreptatit sa sisteze serviciile.

In contracte sunt trecute taxe, comisioane aferente serviciilor oferite si intarzierii platii facturilor. De aceea clientii trebuie sa citeasca atent clauzele contractelor pe care le semneaza. Nu poate spune ca nu stia despre aceste costuri, ele nu sunt ascunse, ci scrise negru pe alb in contractul semnat. Clientii cu datorii la furnizorul de servicii ar trebui sa-si asume greseala neatentiei si sa gaseasca rapid solutii de plata. Altfel, furnizorul va continua sa adauge comisioane ca metoda de penalizare pentru neplata facturilor.

De fapt, daca suma restanta este mare, furnizorul este indreptatit sa inceapa procedura de executare silita pentru a-si acoperi paguba. Iar clientul care a refuzat sa coopereze se trezeste ca are poprire pe conturile bancare sau ca i se instraineaza bunurile.

In cazul in care clientii ignora somatiile de plata, multi furnizori prefera sa apeleze la specialisti in colectare datorii. Si aici intervin angajatii firmelor de recuperare creante precum cei de la KRUK. Odata cu datoria de la furnizorul de servicii, astfel de companii preiau si clientii cu facturi restante. Din fericire, fiind specialisti in recuperarea datoriilor, au si diverse solutii avantajoase pentru a-i ajuta pe oameni sa plateasca.

Important este ca acesti clienti sa isi asume alegerile facute in trecut, sa coopereze si sa plateasca amiabil datoria. Un avantaj pentru acesti clienti este ca firmele de recuperare nu pot adauga comisioane sau dobanzi. Ele colecteaza doar suma restanta preluata de la furnizorul de servicii. Un alt avantaj este ca ofera posibilitatea platii in rate, pana la rambursarea totala a datoriei.

Cel mai rau scenariu ramane in continuare valabil, totusi. Clientii cu datorii care nu vor sa plateasca, risca sa fie executati silit.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.