Sute de persoane l-au condus marți pe ultimul drum pe Ciprian Stanciuc, tânărul decedat în accidentul feroviar de la Șcheia, de săptămâna trecută. Marți la amiază, oamenii s-au strâns mai întâi la casa părintească a tânărului de 17 ani. Localnici, rude și prieteni au venit în număr mare la casa din Moara Carp, curtea locuinței devenind neîncăpătoare, așa că cei mai mulți au rămas pe drum, în fața casei. Printre coroane de flori, colaci și prosoane pregătite de familie, cântece de jale interpretate de fanfară, oamenii și-au plâns durerea și au fost alături de familia îndoliată. Slujba de înmormântare s-a ținut la biserica din sat, sute de oameni fiind prezenți și acolo. Ciprian Stanciuc era pasagerul din autoutilitara lovită de tren, vineri dimineață, la Șcheia. La volan se afla fratele său, în vârstă de 22 de ani, care acum se află pe pat de spital. Ciprian nu a avut nici o șansă. După ce mașina în care se aflau cei doi a alunecat practic în fața trenului și a fost târâtă zeci de metri, Ciprian a zburat prin parbriz suferind leziuni incompatibile cu viața. Accidentul s-a petrecut la o trecere de nivel cu calea ferată de pe o șosea acoperită cu polei, unde drumarii au uitat să acționeze cu antiderapante deși meteorologii au atenționat cu o zi înainte că se va produce polei pe drumuri. Șoferul autoutilitarei a frânat, însă vehiculul a derapat de pe șoseaua ca un patinoar chiar în fața trenului, așa cum se poate vederea în imaginile surprinse de o cameră de vedere din zonă. Cei care locuiesc în zonă au povestit revoltați reporterilor că iarna drumul respectiv e lăsat de izbeliște și că s-au petrecut acolo mai multe accidente din cauza poleiului și a zăpezii. De altfel, când fiecare secundă conta, pentru că șoferul era încarcerat iar pasagerul se afla în stop cardio-respirator, mașinile celor de la ISU Suceava au trebuit să se deplaseze cu viteză redusă pentru a nu ajunge și ele în șanț. Primăria Șcheia, administratorul de drum, a fost amendată de IPJ Suceava iar în cauză a fost deschis dosar penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă. Urmează să fie efectuată o expertiză tehnică auto în urma căreia se va stabili din ce cauză autoutilitara nu s-a oprit atunci când șoferul a apăsat pe frână. Experții vor stabili dacă acest accident s-a petrecut din cauză că suprafața nu era aderentă, caz în care cercetările vor fi extinse.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here