Deputatul PSD de Suceava Mirela Adomnicăi a solicitat Ministerului Transporturilor informații despre stadiul reabilitării podului de la Milisăuți, de pe de pe DN2H, care leagă Suceava de Rădăuți. De multă vreme acolo se circulă cu restricții.

Mirela Adomnicăi declară că din răspunsul ministrului reiese că lucrările la podul respectiv vor fi finalizate în 3 ani, ceea ce înseamnă foarte mult.

”Cred că Gheorghe Flutur, după încheierea campaniei din PNL, are posibilitatea să urgenteze darea în trafic a podului de Milișăuți”, spune Mirela Adomnicăi.

Aceasta se întreabă cât va dura realizarea de la zero a tronsonului de autostradă A7, Pașcani-Siret, dacă pentru reabilitarea unui pod de mici dimensiuni sunt necesari trei ani.

Redăm integral declarația de presă a deputatului PSD de Suceava Mirela Adomnicăi:

”Pentru că una din cele mai importante probleme ale județului, raportată la numărul celor direct afectați, este podul rutier de la Milișăuți de pe DN2H care leagă Suceava de Rădăuți, am solicitat Ministerului Transporturilor informații despre stadiul reabilitării.

Reamintesc sucevenilor că drept urmare a ploilor abundente din 2018 podul amintit a fost grav avariat fiind necesară închiderea completă a traficului. Expertiza solicitată în regim de urgență ne-a oferit două scenarii – unul pentru urgență în vederea redeschiderii traficului imediat și al doilea pentru reabilitare.

În calitate de Prefect am făcut demersurile necesare și în regim de urgență a fost reabilitată acea parte a podului care a avut de suferit, practic o treime din suprafața acestuia.

Astfel, două deschideri și pila care au fost afectate, au fost detonate și reconstruite complet. S-au montat 12 grinzi cu refacerea căii de rulare, s-au turnat două straturi asfaltice, s-au efectuat lucrări de amenajare a trotuarelor și a parapetului pietonal. Lucrările au costat 6,4 mil lei si au durat 3 luni și jumătate, circulația fiind reluată la jumătatea lunii decembrie 2018.

La începutul anului 2019, în baza expertizei efectuate cu acest prilej, am solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) finanțarea cu prioritate a lucrărilor de reabilitare completă a podului, având în vedere că asupra acestuia nu a mai fost efectuată o astfel de lucrare din 1962 – anul dării in folosință a podului.

În urma demersului făcut, podul a fost trecut pe lista de lucrări de reparații capitale cu gradul 1 de urgență. Noua guvernare instalată în 2019 nu a mai avut nici o preocupare pentru continuarea lucrărilor iar inevitabilul s-a produs în februarie 2020, când parte a trotuarului și a balustradei de protecției s-au surpat.

De atunci și până astăzi, timp de 19 luni, avem trafic restricționat cu toate neplăcerile de rigoare. În acest timp, contractul pentru documentația tehnică a fost atribuit, cu greu, în iulie 2020 având termen de finalizare 2 luni, dar a fost finalizat cu nu mai puțin de un an întârziere la 31 august 2021.

Mai grav mi se pare însă ceea ce se precizează în răspunsul primit de la Ministerul Transporturilor, respectiv că urmează să fie declanșată procedura de achiziție a lucrării, iar termenul de execuție este de (ATENTIE!!) 14 luni de la ordinul de începere a lucrărilor.

Un calcul simplu ne arată că în cea mai optimistă variantă (adică cu o procedură de achiziție derulată șnur – fără vreo contestație), vorbim de 3 ani de trafic restricționat și deviat.

Îi rog pe suceveni să compare și să își răspundă, cam cât timp cred aceștia că va dura realizarea de la zero a tronsonului de autostradă A7 promis, anume Pașcani-Siret, dacă pentru reabilitarea parțială a podului de la Milișăuți, un pod mediu ca dimensiune, este nevoie de trei ani?

Și dacă ar spune cineva că de fapt comparăm merele cu perele, că cele două investiții nu au nimic în comun, Ministerul Transporturilor ne contrazice și ne comunică sec punctul comun celor două. Lipsa sursei de finanțare. Adică pe românește, cei de la minister nu știu încă de unde o să ia banii.

Cred că Gheorghe Flutur, după încheierea campaniei din PNL, are posibilitatea să urgenteze darea în trafic a podului de Milișăuți mai devreme de 3 ani de la surpare. Sucevenii care l-au votat și cei care nu l-au votat îi cer asta.

Totuși, 3 ani sunt prea mult pentru repararea acestui pod! Trei ani înseamnă în fapt, trei sferturi de mandat de președinte de Consiliul Județean.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.