prima variantă din ruta alternativă Suceava-Botoșani

Astăzi a fost inaugurată prima variantă din ruta alternativă Suceava-Botoșani.

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, alături de președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, viceprimarul Lucian Harșovschi și deputatul PNL Ioan Balan, au participat, miercuri dimineață, la inaugurarea primei variante din ruta alternativă Suceava-Botoșani.

prima variantă din ruta alternativă Suceava-Botoșani

„Un moment important pentru viața orașului nostru. Astăzi inaugurăm o primă variantă din ruta alternativă Suceava – Botoșani. Este vorba despre varianta pentru trafic ușor, de 3,5 tone, care merge de aici de la Podul Unirii și iese pe strada Mirăuți, la intersecția cu strada Petru Rareș. Eu zic că într-un termen de timp rezonabil, un an și cinci luni de când am început aceste lucrări aici la Podul Unirii și cu niște costuri rezonabile spun eu, 1,5 milioane euro a cheltuit până în prezent Primăria Suceava din fonduri proprii, am reușit să facem Podul Unirii și această variantă de 800 de metri, pentru traficul ușor”, a declarat Ion Lungu.

Totodată, edilul a anunțat că până la jumătatea anului viitor va fi dată în funcțiune și varianta pentru traficul foarte greu, care vine de la intersecția străzilor Calea Unirii cu Traian Vuia, pe strada Apeductului.

„Începând de astăzi urmează să lucrăm la un podeț pe o lungime de 25 de metri, peste pârâul Cetății și eu sper ca anul viitor, până la data de 30 iunie să dăm în funcțiune varianta pentru traficul foarte greu. Varianta oficială a acestei rute alternative, care vine de la intersecția străzilor Calea Unirii cu Traian Vuia, cea care vine de la Rădăuți, pe strada Apeductului. La fel de important avem acolo de deviat și o magistrală de termoficare. Avem depus în acest sens la Guvern un proiect pe termoficare 2006-2020”, a mai spus Lungu.

De asemenea, edilul a subliniat că această variantă va fi legătura cu ruta ocolitoare nr.2 a municipiului Suceava, care vine de la Cumpărătura, Ipotești, Tișăuți, Salcea.

„ Este una dintre strategiile municipalității de a face aceste rute alternative, variante ocolitoare ale orașului nostru. La capătul podului în partea stângă este un drum pe malul râului Suceava, de trei kilometri care duce până la Tișăuți. Acolo la Tișăuți vom veni cu varianta de ocolire nr. 2 a orașului Suceava, care vine pe relația Cumpărătura – Ipotești – Tișăuți – Salcea. Așa cum se știe acum două săptămâni, împreună cu președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, am participat la semnarea acelui contract pentru desemnarea firmei care realizează consultanța și studiul de fezabilitate pentru Autostrada A7, care vine de la Ploiești, Mizil, Focșani, Bacău, Roman, Bacău, Pașcani, Suceava, Siret. Cealaltă variantă va fi un punct de descărcare pentru autostradă. Vom lega această rută alternativă a orașului de varianta ocolitoare nr2. Iată că vom avea un inel ocolitor în jurul orașului. Cred că suntem unul dintre puținele orașe din România care va avea acest inel ocolitor. Este o strategie clară a municipalității de a asigura fluidizarea traficului în orașul nostru și în această zonă. Eu vreau să mulțumesc constructorului care a terminat într-un termen record. În patru luni de zile podul a fost practic ridicat. Celor care lucrează la ruta alternativă, la drumul ocolitor și sperăm ca până anul viitor în vară să dăm definitiv această rută alternativă în funcțiune”, a mai spus primarul Ion Lungu.

Totodată el a ținut să mulțumească pentru colaborarea bună președintelui Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, și deputatului Ioan Balan.

La rândul său Gheorghe Flutur l-a felicitat pe primarul Ion Lungu pentru că a reușit să facă această deviere de trafic.

„Sincer mă bucur și vă felicit domnule primar, Ion Lungu, pentru această realizare care e a doua după centura ocolitoare a Sucevei. Această deviere de trafic și scoaterea unei părți din trafic din Suceava mă face să gândesc că șanse să respirăm mai ușor în municipiu, să nu mai fie atât de aglomerat se va întâmpla și datorită acestei variante de ocolire. Este al treilea pod peste râul Suceava, pentru că orașul Suceava este împărțit de acest râu. Dacă punem și podul mare de pe centura ocolitoare sunt patru. Ne gândim la al cincilea pod cu centura următoare. Discuțiile pe care le-am avut cu Primăria și le avem în continuare sunt să încercăm să deblocăm centrul Sucevei. Una dintre soluții pe care trebuie s-o găsim este Platoul Cetății. Să putem să legăm de o stradă care să coboare aici și să ajungă la acest pod. Gândiți-vă la momente de vârf, la Festivalul Medieval și alte evenimente, blochează efectiv centrul orașului și atunci va fi o variantă foarte eficientă de trafic, spun eu. Într-adevăr amenajarea albiei râului Suceava este o prioritate și eu mă bucur că primarul Lungu are un proiect ambițios și pentru asta pentru că a trebui să punem în siguranță zona și să o facem zonă de agrement. Este o investiție foarte, foarte necesară. Va lega orașul și de zona industrială și de viitorul parc industrial, pentru că aici împreună cu Primăria Suceava discutăm un parteneriat în perioada imediat următoare pentru al doilea parc industrial în zona noastră după cel din Aeroportul Salcea. Se deschid perspective frumoase și mai ales această legătură dintre Suceava și Botoșani, plus zona comercială. Sunt foarte multe magazine și ne-ar putea ajuta mai mult acest traseu să nu mai fie așa de mare aglomerația în centrul Sucevei. Felicitări și chiar mă bucur că ați avut curajul și ați insistat foarte mult să rezolvați această variantă care va ajuta foarte mult Suceava”, a declarat președintele CJ Suceava.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.